maanantai 10. syyskuuta 2012

Lisää kortisonin sivuvaikutuksia

Päänsärky on helpottamaan päin, liekö tuo johtunut kortisonista ensinkään. Tilalle on kuitenkin tullut hyvin tyypillinen kortisonin sivuoire, nimittäin mania.

No okei, ei mulle ole maniaa. Se on ihan oikea sairaus, mä olen vaan normaalia energisempi. Kun normaalisti en tänään(kään) olisi saanut tehtyä sitä mitä jo viime viikolla piti, olen nyt saanut tehtyä hommia huomisenkin edestä. Päässä surisee, mutta virtaa riittää!

Esimerkki: kävin parturissa. Olen varmaan jotain kolme viikkoa miettinyt, että pitäisi mennä. Ensi viikonloppuna olisi tiedossa juhlat, ja vaikka vanha karvareuhkani menettelikin kotioloissa, oli se aika homssuisen oloinen. Toisaalta ajattelin että hitot hiuksista, parempi sotkuinen kuontalo kuin ei karvoja ollenkaan.

Tänä aamuna (kortisonipöllyssä) tartuin sitten kuitenkin hetken mielijohteesta luuriin, ja kello 14 istuinkin jo parturin penkissä. Tukka lyheni ja siistiytyi kivasti, nyt kehtaan ehkä jopa juhliakin. Ja kerrankin tuntui että olin kampaajan kanssa samalla aaltopituudella.

Nyt sitten mietin, mihin tämän kaiken ylimääräisen energiani purkaisin. Rupean varmaan pesemään suihkukaappia tai jotain.