maanantai 27. syyskuuta 2010

Iida 1 - Mummot 0

Tänään oli taas verikoepäivä. Labran ovet aukeavat tasan seitsemältä, ja koska olin aamuvirkku, päätin mennä ajoissa paikalle jotta jonottamiseen ei tuhrautuisi niin kovasti aikaa ja ehtisin ajoissa kouluun. Normaalisti olen saapunut jonon jatkoksi suunnilleen kymmentä vaille, ja saanut lopulta suunnilleen vuoronumeron kymmenen (ja ehtinyt bussiin nipin napin). Tällä kertaa olin paikalla jo 6.40, ja hahaa, olin eka! Tähän asti olen aina ärsyyntynyt niistä mummoista joiden on pakko olla siellä yliaikaisin passissa, mutta tänään tavallaan vähän tajusin mikä siinä viehättää. Ensimmäisenä olemisesta saa aika kivat kiksit.

Tosin, jos olisin eläkkeellä ja aikaa olisi koko päivä, antaisin varmaan kiireisempien mennä edeltä. Ymmärrän kyllä että kellä tahansa saattaa olla syömiskieltoja ja ohjeet tulla kokeisiin heti aamusta, mutta kyllä se puoli kahdeksankin ihan aikuisten oikeasti riittää. Ensimmäisistä vuoronumeroista tappelu jätettäköön niille joilla oikeasti on kiire.