torstai 28. kesäkuuta 2012

Hittoon lääkärin mielipide

Lääkäri soitteli maanantaisista verikoetuloksista. Tai itse asiassa se ei maininnut niistä sanallakaan, joten oletan että ne olivat ihan kunnossa. Mainitsin yskästä, kuulemma pitäisi mennä keuhkokuvaan jos ensi maanantaihin mennessä ei ole helpottanut. Silloin olen joka tapauksessa menossa munuaispolin kontrolliin, joten saavat sieltä sitten ohjelmoida asiaa eteenpäin, jos on tarvis. Toivottavasti ei ole.

Olen nyt viikon verran syönyt uutta hyljintälääkettä, ja turvotukset ovat selvästi vähenemään päin. Olen tietysti hihkunut riemusta ja ollut ihan varma että koko turvotusjupakka on ollut silkkaa käänteishyljintää, ja että se nyt vihdoin alkaa helpottaa kun on löytynyt oikea lääke. Lääkäri kuitenkin suhtautui tähän mun hihkumiseen aika suurella varauksella. Kuulemma se mitä sieltä munuaisista on löytynyt, saattaa liittyä käänteishyljintään, tai sitten ei. Ja vaikka se siihen liittyisikin, ei tuo lääke kuulemma toimi lainkaan niin nopeasti että se vielä tässä vaiheessa mitään näkyvää muutosta aiheuttaisi. (Pyh pah väärässä on lääkäri, sanon minä. Kummasti on kroppa kerännyt puoli vuotta nestettä, ja viikko uuden lääkkeen aloittamisen jälkeen tilanne alkaa vihdoin korjaantua. Sattumaa? Vaikea uskoa, vaikka tilastot ja kokemukset sanoisivat mitä. Ei tää mun sairastaminen kaikkinensa ole muutenkaan mitenkään oppikirjojen mukaan mennyt.)

No, pääasia että vointi ainakin joiltakin osin on paranemaan päin. Ja että saan olla kotona. Ensi viikolla pitäisi säänkin lämmetä, ei oo kiva kun kesällä joutuu käyttämään villapaitaa. Olen aika palelevaista sorttia, ja vaikken mitään tappohelteitä kaipaakaan, olisi semmoinen muheva 25 astetta aika kiva.