sunnuntai 25. huhtikuuta 2010

Verenluovutushaaste

Minä en tule sairauteni takia koskaan olemaan verenluovutuskelpoinen, mikä harmittaa minua suuresti. Olen nimittäin itse hyötynyt toisten luovuttamasta verestä niin useasti, että tekisi mieli itsekin auttaa jahka kroppa taas rupeaa toimimaan normaalisti. Valitettavasti veripalvelun sivuilla sanotaan sangen yksiselitteisesti, että jos on sairastanut vakavan sairauden, esim. syövän, olisi parempi vaan pysyä kotona huilaamassa. No, pysytään sitten, hemmetti.

Koska blogiani kuitenkin lukee iso joukko täysin terveitä ihmisiä, ajattelin heittää ilmoille haasteen: käykää luovuttamassa verta. Se ei ole iso uhraus, mutta siitä on valtavasti apua esim. kaltaisilleni syöpäpotilaille. Itse en yleensä jaksa olla kovinkaan kiitollinen saamistani hoidoista tai lääkkeistä (koska bisnes ja ahneus ja monopoli ja hitler), mutta veritankkaukseen joutuessani mietin aina sitä kuinka mieletöntä on että minun oloani voidaan parantaa jonkun tuntemattoman hyväntahtoisuuden avulla. (Hitto, tässähän ihan liikuttuu.)

Niin että menkääs jo, hopi hopi. Jos haluatte päästä vähän pätemään, mainitkaa tulevista ja menneistä luovutuksista tämän postauksen kommenttiosioon. Minua se ainakin ilahduttaisi.

Täällä voit testata sovitko verenluovuttajaksi.

Lisää infoa puolestaan täällä.

Tein tuohon sivupalkkiin aiheeseen liittyvän kyselynkin, siihenkin saa vastata!