torstai 31. toukokuuta 2012

Sahara

Olin sairaalassa melkein viikon, ja olen nyt sairaampi kuin sinne mennessä...

No, nestelastia saatiin kyllä purettua, eli sikäli vointi on parempi. Jalat eivät enää ole pinkeät ja henkikin kulkee taas. Mutta siinä missä Turussa asia hoidettiin nesteenpoistolääkitystä lisäämällä, pidetään meillä täällä Tampereella ihmisiä janossa. Hoitokeinona siis nesterajoitus, 1200 millilitraa päivässä. Tarkoittaa kahdeksaa pientä juomalasillista - ja sisältää sitten ihan kaiken nesteen, eli keitot, vellit, kiisselit, hedelmät, jopa jäätelö lasketaan. Voin kertoa että jano on ollut aika kova.

Olen tottunut juomaan aika paljon, joten yhtä kidutustahan tuo oli. Ruokahalu heikkeni päivä päivältä, maha ei toiminut koko aikana, mieliala seilasi ihan pohjamudissa. Koko systeemi meni ihan sekaisin ja jumiin, ja ihan vaan siksi etten saa juoda. Onhan se toki kiva että turvotukset lähti, mutta millä hinnalla? Onneksi olen nyt kotona eikä kukaan kyttää mun juomisiani. Tajuan kyllä että nesteiden rajoittaminen on ihan mun omaksi parhaakseni, ja aion kyllä nyt kotioloissakin tarkkailla tilannetta, mutta kitumaan en enää suostu. Mitä virkaa on saada turvotukset pois jos koko ajan on ihan kamala olo?

Koepalaa ei vielä otettu, sen aika on ensi viikolla. Tiistaina siis taas uudestaan sairaalaan, ja torstaina pois jos kaikki menee hyvin. Jos ei mene niin sanonkomämitä.