keskiviikko 29. helmikuuta 2012

Lääkitysmuutoksia

Lääkäri soitteli hetki sitten verikoevastauksista. Kaikki on kuulemma oikein hyvin. Kuumeilu pistettiin jonkun lievän virustaudin piikkiin, ja siksi päätettiin nostaa mun viruslääkeannostusta. Olen siis ottanut yhden pillerin päivässä ehkäisemään noita viruksia, ja nyt kokeillaan hetki kahdella, mikä ilmeisesti olisi muutenkin normaaliannostus. Tuolla lääkkeellä vaan on veriarvoja heikentävä vaikutus, joten ymmärrettävästi lähtöannostus on pidetty matalana. Mun veriarvot on kuitenkin olleet sen verran hyvät että nyt uskallettiin lähteä annostuksen nostoon. Ensi viikolla katsotaan onko se tehnyt arvoille hallaa.

Toinen lääkitysmuutos oli hyljinnänestolääkkeen lopetus. Mullahan ei ole ollut kerrassaan mitään käänteishyljintäoireita, ja koska niitä kuitenkin olisi hyvä olla edes vähän, yritetään niitä nyt houkutella esiin lääkitystä keventämällä. Jos sekään ei tuota tulosta, tiputellaan mulle jossain vaiheessa luovuttajan valkosoluja, jotka ilmeisesti jotenkin edesauttavat asiaa.

Olen ollut vähän huolissani tuosta käänteishyljinnän puuttumisesta, mutta parempi silti näin päin kuin että joutuisin makaamaan sairaalassa kovan kuumeen, ripulin tai pahan ihottuman takia (nuo ovat ne keskeisimmät oireet). Vaikka käänteishyljinnän ilmaantumista ei voikaan pitää takapakkina, niin siltä se silti tuntuisi jos vointi kovin heikoksi menisi. Olenkin tosi onnellinen siitä että olo hyvä ja reipas ja että saan olla kotona.

Ulkona paistaa aurinko ja lämpötila on plussan puolella. Taitaa tietää kävelylenkkiä. :)